Téma |
Moderní pohádka, prázdninový deník, poezie, divadelní hra, román, příběhy ze života dětí, reklamní šot, novinový článek……. |
Záměr |
Podporovat sebevyjádření, rozvoj jazykových dovedností rozvoj zdravého sebevědomí, účast v soutěžích. Projekt je určen 3. – 5. ročníku a bude probíhat každý rok. |
Motivace |
Žáci čtou svým kamarádům ze svého prázdninového deníku, z uplynulých prázdnin. Motivační rozhovor o spisovatelích, literatuře, o různých literárních formách. Diskuse nad vybranými články z novin, časopisů. Žáci formulují své očekávání, snaží se odhadnout výsledek projektu. |
Mapování tématu |
Žáci vytváří kartotéku témat, kterou vyvěsí na nástěnku. Ke každému tématu se mohou přihlásit nejvýše dva žáci. Téma mohou zpracovat jako povídku, pohádku, bajku, báseň, časopisecký článek. Žáci vyhledávají informace k tématu. Volba redakční rady, rozdělení rolí v redakční radě. |
Řešení |
Každé téma má v časovém harmonogramu přesně stanoven termín odevzdání. Práci autor přečte nahlas a je vyvěšena na nástěnce. V rámci projektu píší žáci 3. až 5. ročníku novinové články o události školy nebo obce. Zde není přesně stanoven časový harmonogram. O průběh tvorby školních nástěnných novin se stará redakční rada. Redakční rada sama zadává témata a na závěr roku sestavuje nástěnné školní noviny. |
Prezentace |
Literární dílo, nástěnné noviny a prázdninový deník jsou hlasitě přečtené nebo vystavené na nástěnce. Je k nim otevřena diskuse, jsou navrhována vylepšení, každý může vyjádřit svůj názor. |
Společný produkt |
Je možná prezentace projektu v místním zpravodaji nebo na veřejné vývěsce, účast v literární soutěži. |
Reflexe |
Hodnocení provádí celý kolektiv společně. Žáci pojmenovává prožitky a zkušenosti z průběhu projektu. Oceňují konkrétní přínos ostatních. Pojmenovávají problémy a chyby. |