Téma |
Město Znojmo |
Záměr |
Poznat historii a současnost okresního města. Projekt je určen žákům 5. ročníku v souvislosti s učivem o Jihomoravském kraji. Je zařazen na měsíc květen, červen. V projektu vystupují žáci jako jednotlivci. |
Motivace |
Ve škole se uspořádá výstavka různých knih a publikací o městu Znojmu. Žáci se vyjadřují k tématu, vyjadřují svůj zájem, hovoří o tom, co už o městě ví. |
Mapování tématu |
Učitel spolu s žáky vytvoří seznam pamětihodností a zajímavostí Znojma. Připojí i téma průmysl, zdravotnictví, sport a kultura. Žáci získávají z různých zdrojů (internet, knihy, časopisy, vyprávění pamětníků…) informace. Zpracovávají informace, odhalují souvislosti rozvoje města. Vytváří kritéria, podle kterých na závěr projektu vytvoří žebříček jejich významu a obliby. Ze seznamu pamětihodností si každý žák nebo dvoučlenná skupina vybere jednu pamětihodnost, ke které získali nejvíce informací. |
Třídění materiálu |
Třídí získané informace, dává je do souvislostí, stanovuje kriteria výběru. Připravuje výstup u dané pamětihodnosti, připravuje obhajobu své volby. |
Řešení |
Žáci společně plánují výlet do města Znojma, sled pamětihodností, které navštíví. |
Prezentace |
Při prohlídce každý jednotlivec nebo skupina podává výklad, snaží se co nejlépe „prodat“ svou památku. |
Společný produkt |
Seminární práce o městě Znojmě. Žebříček znojemských památek podle kritérií, které si ve fázi mapování projektu vytvořili. |
Reflexe |
Žáci porovnávají svá očekávání a obavy se skutečností. Vysvětlují vliv projektu na své současné postoje k okresnímu městu. Vlastními slovy formulují své zkušenosti. |