Téma |
Nejoblíbenější postava z knížky |
Záměr |
Projektu se účastní žáci prvního a druhého ročníku. Seznamují se s různými dětskými knižními hrdiny. |
Motivace |
Žáci jsou v průběhu roku seznamováni s různými dětskými autory, v hodinách literární výchovy probíhají výstavy děl a ilustrací i různé ukázky z dětských knih. |
Mapování tématu |
Získává informace o autorech a knihách, seznamuje se s knižními hrdiny,diskutuje o titulech, rozděluje a plánuje projektový den. |
Řešení |
Žák si zvolí knihu, kterou přečte ( v 1. ročníku mohou se čtením pomoci rodiče i starší sourozenci ). Vytvoří si zápis o přečtené knize, uvede jméno autora i ilustrátora knihy, popíše svého hrdinu a zdůvodní, čím jej zaujal. |
Prezentace |
Žák představí svoji nejoblíbenější knihu a jejího hrdinu. Nakreslí postavy z knihy, popřípadě zajímavý moment z příběhu. |
Společný produkt |
Žák si vybere úryvek z knihy a přečte jej kamarádům. Nástěnka. |
Reflexe |
Žák vysvětlí svůj současný postoj ke čtení knížek, vlastními slovy formuluje poznatky a zkušenosti na tomto projektu. |