Téma |
Volba povolání |
Záměr |
Projektu se účastní žáci pátého ročníku. Seznamují se s různými možnostmi profesního uplatnění. Projekt je zařazen na závěr školního roku. |
Motivace |
Žák popisuje své zkušenosti s různými profesemi, zapisuje nové pojmy, formuluje a zapisuje otázky, uvádí svůj postoj ( co očekává, co potřebuje, co mu vadí), formuluje důvody svého postoje, plusy a zápory různých profesí. Učitel prezentuje profesi „nezaměstnaný“ a ukazuje na její nevýhody. |
Mapování tématu |
Žáci se společně podílí na sestavení rejstříku různých povolání, stanovují kritéria výběru. Diskutují a formulují svůj názor na jednotlivá povolání. Každý si vybere jedno povolání. |
Třídění materiálu |
Každý žák shromažďuje informace o vybraném povolání z různých informačních zdrojů, efektivně využívá internet - nutné vzdělání - platové zařazení - uplatnění v našem regionu - rozhovor s lidmi, kteří se danou profesí živí - novinové články, které se profese dotýkají - inzeráty, které se profese týkají ( možnost napsat odpověď )
|
Řešení |
Dokáže vyjádřit klady a zápory zvoleného povolání. Vytvoří prezentaci, připraví besedu, vytvoří plakát nebo pozvánku, nástěnku, referát…… Každý zvolí pro sebe nejvhodnější formu prezentace řešení problému volby povolání. |
Prezentace |
Prezentuje, komentuje výsledek své práce, objasňuje a argumentuje. Reaguje na námitky, otázky i kritiku ostatních. |
Společný produkt |
Žebříček nejzajímavějších povolání. |
Reflexe |
Žák dokáže vyjádřit těžkosti své práce, pojmenuje zkušenosti z průběhu projektu. Je hodnocen spolužáky podle toho, jak dokázal prezentovat zvolené povolání a jestli dokázal spolužáky nadchnout. |